VEELGESTELDE VRAGEN

Wat kost het om een stand te huren?
Let op: alle prijzen zijn exclusief BTW (21%)

Swan Market Rotterdam
- 2-meter stand: € 54,-
- 4-meter stand: € 90,- 
Coffee of Food stand: € 135,-
- Hoekkraam: € 22,- (alleen mogelijk bij het reserveren van een Stand)
- Elektriciteit: € 25,-

Swan Market Antwerpen
- 2-meter stand: € 60,-
- 4-meter stand: € 100,-
Coffee of Food stand: € 125,-
​- Hoekkraam: € 25,- (alleen mogelijk bij het reserveren van een Stand)
​- Elektriciteit: € 25,-

Swan Market Den Haag, Tilburg of Utrecht
- 2-meter stand: € 54,-
- 4-meter stand: € 90,-
Coffee of Food stand: € 110,-
​- Hoekkraam: € 22,- (alleen mogelijk bij het reserveren van een Stand)
​- Elektriciteit: € 25,-

***Doe je voor het eerst mee aan Swan Market? Dan kun je eenmalig een twee meter stand huren voor een gereduceerde prijs: €40,- excl. 21% btw.


Pop-Up Market Dordrecht
- 2-meter stand: € 45,-
- 4-meter stand: € 75,-
Coffee of Food stand: € 100,-
​- Hoekkraam: € 20,- (alleen mogelijk bij het reserveren van een Stand)
​- Elektriciteit: € 25,-

Designer Market
- 2-meter stand: € 54,-
- 4-meter stand: € 90,-
Atelier-Expo-Workshop stand: € 30,-
Coffee of Food stand: € 135,-
​- Hoekkraam: € 22,- (alleen mogelijk bij het reserveren van een Stand)
​- Elektriciteit: € 25,-

Atelier Vintage
- 2-meter stand: € 19,-
- 4-meter stand: € 33,25,-
Coffee of Food stand: € 135,-
​- Hoekkraam: € 4,50 (alleen mogelijk bij het reserveren van een Stand)
​- Elektriciteit: € 25,-

Hoe reserveer ik een stand?
1. Maak eerst HIER een account aan, door het invoeren van jouw e-mailadres en verzinnen van een wachtwoord
2. Geef vervolgens jouw belangrijke informatie op bij Mijn bedrijfsgegevens
3. Maak jouw standaard stand-voorkeuren aan en geef informatie op over jouw product(en) en stand bij Mijn stand-voorkeuren
4. Na het doorlopen van stap 1 t/m 3 ben je klaar om reserveringen te plaatsen, ga hiervoor naar Agenda en kies achter een event, waar je een aan mee zou willen doen: Inschrijven
5. Vervolgens is het mogelijk om jouw stand samen te stellen. Na het controleren van jouw reservering, vink je aan dat je akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden en klik je op reserveren
6. Jouw reservering blijft tot 4 weken voor het event geldig, daarna gaan we vragen of je wilt betalen. Als er vanaf deze periode andere deelnemers komen die direct betalen, dan krijgen die voorrang. Kortom, tot 4 weken voor het hoef je niet te betalen.

Als ik meerdere stands (voor meerdere edities) reserveer, krijg ik dan korting?
Nee, in 2014 was er een staffelkorting actief. Deze is sinds 2015 komen te vervallen. Doe je in het jaar 2017 10, 20 of 30 keer mee, dan ontvang je een deelname GRATIS. De verekening vindt plaats bij de 10e (20e en 30e) deelname in 2017. 

Als ik betaald heb, ben ik dan zeker van deelname?
Nee, helaas niet! We gaan eerst goed kijken of jouw aanbod en standpresentatie past bij het concept van ons event. Vervolgens kijken we ook naar jouw aanbod en standpresentatie t.o.v. het totaalaanbod. We willen geen overkill hebben in een bepaalde categorie. Indien het een mismatch is, dan laten we dit z.s.m. weten met een maximum van 10 dagen voor het desbetreffende event.

Waar letten jullie op bij het beoordelen voor deelname?
We letten voornamelijk op authenticiteit, niet op onze eigen smaak. Onze lifestyle markets willen we graag zo creatief mogelijk houden, daarom zijn we altijd op zoek naar deelnemers in de categorie: handmade, design, vintage, biologisch. We staan wel inkoop toe, maar dan moeten het artikelen zijn, die niet op iedere hoek van de straat te koop zijn en iets toevoegen aan het totale concept. Bovendien houden we rekening met de hoeveelheid aanbieders van een bepaald product. We willen uiteindelijk dat maximaal 1 op de 5 stands inkoop is en de rest handmade.

Hoe laat moet ik aanwezig zijn als deelnemer en hoe weet ik wat mijn stand is?
In de week voorafgaand aan de markt waar je aan deelneemt ontvang je een handout met gedetailleerde informatie over de markt en de locatie. Uiterlijk zaterdagmiddag 12.00 uur voor de markt ontvang je informatie over hoe laat je kunt opbouwen (dit doen we in shifts tussen 8.30 en 9.30 uur) en wat je standnummer is.

Kan ik een stand kosteloos annuleren?
Ja, dit kan tot 10 werkdagen voor het event. Bij een annulering van korter dan 10 werkdagen voor het event, vervalt de reservering en wordt het reserveringsbedrag NIET geretourneerd, ongeacht de reden en ongeacht of het event vol zit en er een reservelijst is. LET OP: het gaat om 10 WERKdagen (ma-vrij).

Wat zijn de afmetingen van een kraam?
De buitenmaten van een gewone kraam zijn: 2,0 (lengte) x 2,5 (diepte) x 2,6 (hoogte) meter. De maten van de planken zijn ongeveer: 2,0 (lengte) x 1,1 (diepte) meter.

Indien je geen gebruik wilt maken van een kraam maar een open plaats wilt, dan heb je 2,5 (lengte) x 2,5 (diepte) meter tot je beschikking.

Een food stand is twee keer zo breed, dus 4,0 (lengte) x 1,1 (diepte) meter aan planken.

Waarom zijn de gewone kramen 2 meter en is dat niet een beetje duur?
We werken met 2-meter kramen, omdat we vinden dat dit beter toont. Er passen namelijk én meer deelnemers en dus meer verschillend aanbod, én de ervaring heeft ons geleerd dat de stands beter gevuld zijn, wat het totale beeld van de markt ten goede komt.

Het is geen bewuste keuze om onze organisatie te onderscheiden op prijs; we proberen ons voornamelijk te onderscheiden t.o.v. andere markten/events door een strakke en heldere organisatie en door het bij elkaar brengen van creatieve deelnemers en bezoekers.

Mag ik een stand delen?
Ja, dit mag onder bepaalde voorwaarden. Hier is wel uitsluitend toestemming van de organisatie voor nodig. Verder willen we graag weten wat je wilt gaan verkopen en beoordelen of het bij elkaar past. We staan het delen vaak eenmalig toe (om te beginnen), na de eerste keer deelname dien je afzonderlijk van elkaar een stand te huren.

Indien je ons niet informeert en wij zien op het event, dat de stand gedeeld is, dan volgt uitsluitsel van toekomstige events.

Moet ik ingeschreven staan bij de KvK om mee te kunnen doen?
Nee, dit hoeft niet! Het is uiteraard wel zo, dat je met een BTW-nr de kosten voor de stand en andere gemaakte kosten af kunt trekken als voorbelasting bij het opgeven van omzetbelasting. Maar al deze rechten/plichten vinden op eigen verantwoording van de deelnemer plaats, wij bieden alleen een stand aan.

Om in België te kunnen verkopen heb je als Nederlandse ondernemer een (Nederlands) BTW-nummer nodig. Je hebt geen leurkaart nodig!
Nederlandse particulieren mogen alleen tweedehands spullen verkopen. Kortom, voor handmade/homemade/huisvlijt dien je ondernemer te zijn met een BTW-nummer.

Waar kan ik mijn auto laten tijdens het event?
Het is in ieder geval niet mogelijk om de auto achter/naast de stand te houden tijdens het event. Deelnemers die hun auto als verkoopwagen gebruiken, krijgen uitsluiting van de organisatie. De organisatie geeft dit ook door aan de brandweer i.v.m. vrijhouden route voor hulpdiensten.

Parkeren is altijd mogelijk rondom de locatie van het event, of op straat of in de parkeergarage. Voor alle locaties geldt dat je als deelnemer vooraf een handout ontvangt met gedetailleerde informatie.